14 apríla 2007

Linkin Park - Minutes To Midnight

Za normálnych okolností by som recenziu na podobnú kapelu nepísal. Nezaujímala by ma. S Linkin Park je to ale trochu inak. Táto kapela bola totiž prvotným impulzom môjho záujmu o hudbu. Od vtedy som prešiel dlhú cestu, nostalgia ma však núti na chvíľu sa vrátiť späť.

Keď v roku 2000 vyšiel Hybrid Theory, debutový album tejto kalifornskej kapely, mal som desať rokov. Rýchlo som sa stal fanúšikom a túto nahrávku mám napočúvanú odpredu aj odzadu nespočetne veľa krát. Neskôr skupina vydala remixový album Reanimation, druhý štúdiový album Meteora, koncertné cd Live In Texas a spoluprácu s rapperom Jay-Z na Collision Course. Spätne ma fascinuje, ako z tak málo materiálu dokázali vytrieskať toľko veľa.

Novinka Minutes To Midnight predstavuje Linkinov v novom svetle. Jej vydanie bolo niekoľkokrát posunuté, nakoniec však vychádza 14. mája. Podľa Mikea Shinodu kvôli tomu, že kapela mala veľa nápadov a nechala ich plynúť dlhšie ako pôvodne plánovala. Za ten čas došlo navyše aj k istý žánrovým posunom. Frontman Chester Bennington tvrdí: "Nu-metal z predchádzajúcich albumov je kompletne preč. Mike o veľa viac spieva, pribudlo klasického rocku a taktiež aj hip-hopových beatov." Spolu so zmenou zvuku nastala aj zmena vizuálu. "Ostrihali sme si vlasy, zmenili oblečenie a sme tu. Ako noví." Nové logo skupiny je už len čerešničkou.

Ako to celé ale vyzerá v praxi? Linkin Park zmäkli. Možno aj dospeli. Už sa neozýva žiadne týranie hlasiviek speváka, všetko je pokojnejšie. Nudnejšie. Čo im ale stále ide výborne, sú refrény. Vynikne v nich Benningtonov hlas, občas sú viachlasne zaspievané, čo im dodáva intenzitu. So slohami je to ale bieda. Sú nevýrazné a väčšinou bez emócií. Postupne prestávajú baviť a vy čakáte na koniec pesničky. Niektorí fanúšikovia sa možno od kapely odvrátia, album ale sotva pritiahne nových. Toto je žiaľ všetko podstatné, čo sa dá o Minutes To Midnight povedať. Je to prevažne nezaujímavý album, na ktorom je asi najlepší pilotný singel What I´ve Done (video pod textom). Tento ukazuje novú tvár kapely v najlepšej podobe.

Čo dodať na záver? Linkin park sa zmenil. Ja tiež. Naše cesty sa definitívne rozdelili.